Sayfalar

Bu Blogda Ara

24 Mart 2009 Salı

Namazını Terketmemiş Kim Varsa Namazı O Kıldırsın!



Zembilli Ali Efendi,Bayezid-i Veli camisinin açılışında namaz için toplanmış olan cemaate mihraba yakın bir yerden;

''Ey Cemati Müslimin!İçimizde ilk kılınacak olan namazda imamlık yapmaya layık bir çok zat vardır.Kimin imamlık yapacağına karar veremedik.Sizlere şöyle bir teklifimiz var.Sinn-i mükellefiyet çağından itibaren bugüne kadar namazını kaçırmamış bir kişi(veya kılınacak namazın ikindi namazı olması hasebiyle ikindi namzının sünnetini hiç kaçırmamış) varsa o zat mihraba geçsin,namaz kıldırsın.'' deyince insanlar bir anda şok olmuştu.

Hiç kimse yerinden hareket etmiyor,imamlık için mihraba geçmiyordu.

Biraz sonra bir kişi yavaşça ayağa kalkarak Zenbilli Ali Efendi'ye doğru yürüdü.Kulağına eğilerek:
''Allah'ıma şükürler olsun ki,şehzadeliğimde de,sultanlığımda da,savaşta da,seferde de hiçbir namazımı terk etmedim!''dedikten sonra mihraba geçip namazı kıldırdı.

Namazı kıldıran kişi,SULTAN İKİNCİ BAYEZİD HAN'dan başkası değildi.

4 güzel yorum:

Quaresma7 on 24 Mart 2009 15:25 dedi ki...

Allah ondan razı olsun. Bunu bilmiyordum. Öğrendiğimede inanın çok mutlu oldum. Sağolun bu değerli bilgi için...

GeCe on 24 Mart 2009 16:15 dedi ki...

yaa hiç bilmiyordum demekki gücünün arkasında bu varmış

Mavi Bahçe on 24 Mart 2009 18:59 dedi ki...

Quaresma7;
Amin.Rica ederim.Bende ilk okuduğumda çok şaşırmıştım

Mavi Bahçe on 24 Mart 2009 19:00 dedi ki...

Haklısın gececim