Sayfalar

Bu Blogda Ara

23 Mart 2009 Pazartesi

İLK KADIN MUHTAR


Ülkemizin ilk kadın muhtarı, Gül Esin'dir.

Cumhuriyet'in ilanının 10. yıldönümünde Aydın
iline bağlı Çine ilçesinin Karpuzlu bucağından
"muhtar" seçilen Gül Esin, o günleri
şöyle anlatıyor:
"Muhtarlık için aday olduğumda, bana
kimse karşı çıkmadı. Muhtarlığa, o zamanki
nahiye müdürümüzün isteği ile girmiştim. İlk
kadın muhtar seçildiğimde de herkes bana yardımcı oldu. Muhtarlığım sırasında da köydeki
kız kaçırma olaylarının önlenmesinde
büyük çaba harcadım. Köye yol, köprü ve köy
konağı yaptırdım.",

2 güzel yorum:

GeCe on 24 Mart 2009 16:16 dedi ki...

o zamanlarda bu hizmet ne güzel şimdi kadınlara köstek oluyor herkes

Mavi Bahçe on 24 Mart 2009 19:02 dedi ki...

Evet gececim ellerinden gelse kadınların hiçbir işi yapmasına izin vermeyecekler