Sayfalar

Bu Blogda Ara

16 Aralık 2008 Salı


KKTC adanın kuzeyinde 3,355 kilometrekarelik bir alanı kapsamaktadır. Akdeniz’in doğusunda yer alır. En yakın komuşuları, 70 km kuzeyde Türkiye, 100 km doğuda Suriye, 170 km güneydoğuda Lübnan ve İsrail, 370 km güneyde Mısır ve 950 kuzeybatıda Yunanistan'dır. Kuzey Kıbrıs yönetim olarak beş ilçeye ayrılmıştır. Başlıca altı yerleşim yeri vardır: Lefkoşa, Gazimagosa, Girne, Güzelyurt, Lefke ve İskele.


Akdeniz'in mükemmel iklimi ve sıcak insanlarıyla ünlü Kuzey Kıbrıs, 3 kıtayı birleştiren en güzel adalardan biridir. Tertemiz sahilleri ve eşsiz doğasıyla tam bir turizm cennetidir. Efsanede anlatıldığı gibi Sezar'ın Kleopatra'ya aşkını kanıtlamak için bu adayı vermesi en güzel örnektir.

Arkeolojik kazılar M.Ö. 7000 Yılına uzanan Neolitik zamana ait yerleşim birimleri ortaya çıkarmıştır. Bulunan kalıntılardan Kıbrıs'a yerleşen ilk insanların Mezopotamya ve Anadolu'dan geldikleri tarım yapabilip hayvan evcilleştirdikleri anlaşılmaktadır. M.Ö 6000 ve daha sonra gelen guruplar çanak, çömlek, desti, bardak gibi kilden kaplar yapabilme sanatını getirmişlerdir. Bu zamana ait ortaya çıkarılan iki yerleşim biriminden biri Kuzey sahilinde Girne'nin 10 km doğusunda "VRİSİ" kalıntıları, diğeri de Limasol ve Lefkoşa arasında "KİROKİTİA" denilen kalıntılardır.

Bronz çağına ait daha büyük yerleşim birimleri ortaya çıkmıştır. Bronz araçlarının en önemli ham maddesi olan bakırın Kıbrıs adasında çok miktarda bulunması yörede bu madenin ticareti ile uğraşan ve bakır işleyen merkezlerin gelişmesine yol açmıştır. Mağusa'nın kuzey doğusunda "ENKOMİ" kalıntıları bu çağda gelişen ve çağa göre modern ve zengin bir kasabanın kalıntılarıdır. M.Ö. 2000 yılından itibaren Kıbrıs tarihi, adanın stratejik konumuna ve zengin bakır kaynaklarına sahip olabilmek için bölge güçlerinin istilalarına sahne olmuştur. Bu istilalarla gelen değişik kültürler, Kıbrıs adasını bir tarihi kalıntılar ve eserler ülkesi haline getirmiştir.

2 güzel yorum:

İçimden Geldiği Gibi on 24 Aralık 2008 23:04 dedi ki...

kıbrısta 6 ay kaldım..gerçekten doğa güzelliği seyredilmeye değer..bu arada yeni arkadaşlarla tanışmak bana mutluluk veriyor..tekrar görüşmek dileğiyle sağlıcakla kalın..

Mavi Bahçe on 25 Aralık 2008 22:30 dedi ki...

Gitmedim ama takip ettiğim kadarıyla gerçekten güzel bir yer.Bende seni tanımaktan çok mutlu oldum bloğunuda çok beğendim ve takip ediyorum.Herzaman bekliyorum.